torsdag 14. februar 2019

Romantikken - et dramatisk prosjekt

Jeg har fornyet et prosjekt som jeg lagde for flere år siden - og det har jeg nettopp gjennomført i ei klasse som er mottakelig for den slags. En må se klassene an... De har fått rollekort og presentert flere roller, situasjoner og problemstillinger i perioden Romantikken. Det har vært moro å høre på alle, de har virkelig fått tak i essensen og forstått romantikkens "ånd".
Jeg har fem flerspråklige elever i den klassa, og de fikk en litt annen oppgave enn de andre, de skulle presentere nasjonallitteratur fra egen kultur eller eget land. Det har de også likt veldig godt. Det er viktig å tilrettelegge der det er mulig - noe det vel kanskje alltid er... Denne gangen fungerte det i hvert fall godt, og hvis noen andre også vil fordype seg litt i romantikken, så finner dere opplegget på norsksida


Nå tar jeg vinterferie, og unner alle mine blogg-brukere det samme


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar