onsdag 26. august 2020

..alt er så underlig...

 Det har vært stille fra meg siden koronaviruset endra det meste. Det var utfordrende å legge om alt på to dager, og det var utfordrende på mange måter å lukke døra inn til den digitale verden, og bare være der. Nå er det nesten normalt igjen hos oss, selv om hverdagen er full av koronatiltak. Men vi er i klasserommet. Som alle andre har også vi hatt evaluering opp og ned og i mente.

Jeg syns mye fungerte bra, ja nesten bedre med hjemmeskole. Fagsamtaler var en ting, og jeg tror kanskje jeg vil fortsette av og til å ha fagsamtaler på Teams. Det blei mer struktur, mer ryddig, og dermed blei det også mer fag i fagsamtalen. Jeg hadde vg3 norsk i fjor, og de skulle gjennomføre litterært program. Vanligvis gjør en kanskje det i grupper og prøver å lage en type forestilling ut av det, men nå blei det individuelt og digitalt, og det blei veldig bra. Legger inn to presentasjoner så kan den interesserte se. Vi gjennomførte også debatter på Teams i historie vg3. Det syns jeg også blei en suksess. Det som ikke fungerte så bra, var gjennomgang av teori, men så lenge forelesningen ikke varte så lenge, gikk det greit.

Lykke til med nytt skoleår alle trofaste følgere og brukere av denne bloggen. Jeg legger ut flere nye undervisningsopplegg etter hvert som tida strekker til. I år skal jeg ha norsk vg1, historie vg2 og sosiologi vg2.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar