fredag 21. september 2018

Tiki-Toki Timeline

Det finnes kanskje en uendelighet av digitale hjelpemidler der ute i cyberspace, og jeg er ikke den som kaster meg over det meste. Men av og til oppdager jeg noe som jeg ser den pedagogiske effekten av, eller i hvert fall en potensiell pedagogisk effekt. Tiki-Toki Timeline er en slik "ting". Skolen har betalt en lærerkonto til meg og mine kolleger på norsk og historie (kan også bruke free account). Elevene får en kode som gjør at jeg har innsikt i alle tidslinjene til elevene.
Hva er Tiki-Toki Timeline?
Elevene kan legge inn notater, innleveringer, prosjekter, bilder, videoer og andre ting inn i en visuell tidslinje på nettet. De kan ha opp til fem kategorier, som i min sammenheng for eksempel kan være historie (eventuelt delt i Verden og Norge) og norsk litteratur og norsk språk. Tanken er at de gjennom dette kan lage seg en database fram til eksamenstid i vg3. Elevene tar dette fort, men jeg har jo leika meg litt jeg også. Jeg har lagt til linken i "Nyttige verktøy".
Her ser dere mitt eksempel

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar